Ik heb een vraag over garantie en reparatie


Hoe lang heb ik garantie?

Wij geven op onze producten 2 jaar garantie. Deze garantie wordt aangeboden vanuit zowel El Vidas als de fabrikant.


Wat valt onder de garantie?

Onder de garantie vallen technische defecten aan het toestel. Gebruikersschade valt niet onder de garantie.


Wat is het verschil tussen gebruikersschade en een defect?

Bij gebruikersschade is de schade aan het product ontstaan door eigen schuld. Een defect ontstaat uit de gebruikte techniek of vanuit de fabrikant.


Kan ik garantie bijkopen?

Ja dat kan. Kijk hier naar de mogelijkheden.


Komt er iemand langs voor de reparatie of moet ik mijn product opsturen?

Of er iemand bij je aan huis komt voor de reparatie of dat je het product moet opsturen is afhankelijk van het formaat van het product. Dit verschilt per fabrikant. Als je contact opneemt met onze klantenservice kunnen zij je hiermee verder helpen.

Mocht de fabrikant geen thuisservice op het product aanbieden, dan kan je het product naar ons opsturen. Je bent zelf verantwoordelijk om het op te sturen en voor de kwaliteit van de verpakking en eventuele schades die uit het transport kunnen voortvloeien. Je bent ook zelf verantwoordelijk voor het risico en de kosten.

Witgoed halen wij zelf bij je op. Hier rekenen wij 25,- voorrijkosten voor. Om een afhaalafspraak te maken voor reparatie kun je mailen of bellen naar de klantenservice. Het volgende zijn de contactgegevens: [email protected] of bellen naar 085-1301566


Hoe moet ik mijn product opsturen voor reparatie?

Alleen het scherm moet worden opgestuurd. Alle andere bijbehorende accessoires (voedingskabel, afstandbediening, etc.) houd je thuis. Als dit wel wordt meegestuurd ligt de verantwoordelijkheid dat het vermist kan raken bij jezelf.

Per mail ontvang je de aankoopnota en het reparatieformulier. Deze dien je samen met het product op te sturen. Als de documenten ontbreken, zal de verwerkingstijd bij de technische dienst langer zijn.

Alles t/m 55 inch kan worden verzonden met pakketpost zoals PostNL of DHL. Als het pakket te groot is om te verzenden met een pakketpost, verwijzen we je door naar Brenger. Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten en het risico.


Wie repareert mijn product?

Als het product bij jou thuis wordt gerepareerd dan komt er een officiële monteur vanuit de fabrikant langs voor de reparatie. Moet het product naar ons terugkomen voor de reparatie? Dan sturen wij het product door naar de leveracier of schakelen we een geautoriseerde monteur in van de leverancier.

Op het moment dan onze klantenservice heeft aangegeven dat je het product moet retourneren naar EL Vidas zelf, ben je zelf verantwoordelijk om het product op te sturen inclusief de juiste documenten welke je van onze klantenservice ontvangt. Hierbij ben je zelf verantwoordelijk voor de verpakking en eventuele risico's en kosten.


Is reparatie altijd gratis?

Defecten die binnen de garantie vallen zijn altijd gratis. Voor defecten die buiten de garantie vallen wordt standaard 55,00 onderzoekskosten en voorrij kosten in rekening gebracht. De onderzoekskosten hoef je alleen te betalen als je niet akkoord gaat met de prijsopgave voor de reparatie. We zetten de reparatie pas in gang als je akkoord gaat met de prijsopgave.


Hoe lang zit ik zonder mijn product?

Producten binnen de garantie zijn in de meeste gevallen binnen 3 weken weer in huis. Producten buiten de garantie zijn na akkoord op de prijsopgave binnen 3 weken thuis.


Hoe meld ik een reparatie aan?

Dit verschilt per fabrikant. Je kunt voor het aanmelden van een reparatie contact opnemen via 085-1301566 of via het contactformulier.