Ik heb een vraag over garantie en reparatie


Hoe lang heb ik garantie?

Wij geven op onze producten 2 jaar garantie. Deze garantie wordt aangeboden vanuit zowel El Vidas als de fabrikant.


Wat valt onder de garantie?

Onder de garantie vallen technische defecten aan het toestel. Gebruikersschade valt niet onder de garantie.


Wat is het verschil tussen gebruikersschade en een defect?

Bij gebruikersschade is de schade aan het product ontstaan door eigen schuld. Een defect ontstaat uit de gebruikte techniek of vanuit de fabrikant.


Kan ik garantie bijkopen?

Nee, garantie bijkopen is niet mogelijk.


Komt er iemand langs voor de reparatie of moet ik mijn product opsturen?

Of er iemand bij je aan huis komt voor de reparatie of dat je het product moet opsturen is afhankelijk van het formaat van het product. Dit verschilt per fabrikant, als je contact met onze klantenservice opneemt kunnen zij je hiermee verder helpen.


Wie repareert mijn product?

Als het product bij jou thuis wordt gerepareerd dan komt er een officiƫle monteur vanuit de fabrikant langs voor de reparatie. Moet het product naar ons terugkomen voor de reparatie? Dan sturen wij het product door naar de leveracier of schakelen we een geautoriseerde monteur in van de leverancier.


Is reparatie altijd gratis?

Defecten die binnen de garantie vallen zijn altijd gratis. Voor defecten die buiten de garantie vallen wordt standaard 39,95 onderzoekskosten en voorrij kosten in rekening gebracht. De onderzoekskosten hoef je alleen te betalen als je niet akkoord gaat met de prijsopgave voor de reparatie. We zetten de reparatie pas in gang als je akkoord gaat met de prijsopgave.


Hoe lang zit ik zonder mijn product?

Producten binnen de garantie zijn in de meeste gevallen binnen 3 weken weer in huis. Producten buiten de garantie zijn na akkoord op de prijsopgave binnen 3 weken thuis.


Hoe meld ik een reparatie aan?

Dit verschilt per fabrikant. Je kunt voor het aanmelden van een reparatie contact opnemen via 085-1301566 of via het contactformulier.