Vragen over retourneren en ruilen.

Een overzicht van de meest voorkomende vragen met betrekking tot retourneren en ruilen. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met onze klantenservice!

 

Ik heb een vraag over retourneren en ruilen

Wat zijn de retourvoorwaarden?

We hanteren een aantal simpele retourvoorwaarden:

  • Een maximaal aantal kijkuren van 15 uur bij aanschaf van een tv. Dit geeft je voldoende tijd om het toestel te beoordelen
  • Hang het toestel niet aan de muur. Hier treden vaak beschadigingen op waardoor wij de retour niet kunnen accepteren.
  • Een witgoed product kan je uit de verpakking halen en rustig bekijken, maar het product mag niet in gebruik worden genomen.
  • Het product dient compleet en in de originele verpakking geretourneerd te worden
  • Zakelijke aankopen zijn uitgesloten van de zichttermijn en kunnen niet geruild of geretourneerd worden
  • Indien je het artikel wilt ruilen voor een ander artikel, dan kan dit natuurlijk de zichttermijn wordt echter niet opnieuw verlengd
  • Binnen 30 dagen retourneren
  • Bewaar ten alle tijden uw verzendbewijs, wanneer een zending vermist raakt dienen wij deze te ontvangen. Zonder dit bewijs is er bij vermissing helaas geen mogelijkheid tot creditering.

Retourformulier


Is retourneren gratis?

Het retourneren van jouw product is niet gratis (tenzij anders overeengekomen). Je kunt je retour aanmelden via ons retourformulier, wij zullen de instructies dan mailen. De kosten voor het ophalen van jouw product kost €45. 

Je kunt je product ook via PostNL retourneren, mits het pakket voldoet aan de afmetingen en gewichtseisen van PostNL. Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor deze retourmethode voor je eigen rekening zijn.


Wordt mijn product aan huis opgehaald voor retour?

Onze partner Connected Logistics kan het product bij jou thuis afhalen, de kosten hiervan zijn €45 per artikel. Zorg wel dat het product in de originele verpakking compleet gereedstaat. 

Indien het pakket is bezorgd door PostNL, dien je het pakket ook weer zelf retour te sturen. Het product dient altijd onder vermelding van een ordernummer retour gestuurd te worden. 


Hoe moet ik mijn product inpakken voor het retourneren?

Verpak het product in de originele verpakking. Denk hierbij ook aan de afstandsbediening, pootjes, schroeven, kabels en andere accessoires. Het is van belang om alle onderdelen op de juiste plek in te pakken om zo beschadigingen te voorkomen. Sluit de verpakking af met doorzichtig tape en dus niet met duct tape of gekleurde tape.

Wilt u een witgoed product retourneren? Koppel het apparaat los van de stroom en aan- of afvoer. Zorg ervoor dat het product van binnen leeg en droog is. Verpak het product in de originele verpakking. Sluit de verpakking af met doorzichtig tape en dus niet met duct tape of gekleurde tape.

Wij vragen foto's op van het product dat in de originele verpakking klaar staat. Indien deze foto's niet zijn aangeleverd kan de afhaalafspraak niet plaatsvinden en zal de klantenservice contact met je opnemen.


Mag ik mijn product ruilen voor een ander product?

Direct ruilen is helaas niet mogelijk. Wel bieden wij de volgende optie: je kunt een nieuw product bestellen, hierna neem je contact op met onze klantenservice. Zij koppelen het leveren van het nieuwe product aan de afhaal van je vorige bestelling. Als de retour aan de voorwaarden voldoet en het product gecontroleerd is ontvang je binnen 7 werkdagen je aankoopbedrag terug.


Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

Alle instructie die je nodig hebt om je product te retourneren, vind je in ons retourformulier.


Kunnen Tweedekans-producten geretourneerd worden?

Ja, ook Tweedekans-producten kun je retourneren.


Kan ik mijn product zelf langs brengen voor retour?

Je kunt jouw product zelf retourneren, neem dan wel even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen dan onze retourafdeling op de hoogte brengen dat je langskomt.


Mijn product heeft schade, wat te doen?

Wanneer u de bestelling met schade heeft ontvangen dient dit binnen 48 uur te worden gemeld, wanneer het een TV betreft is het niet toegestaan deze in gebruik te nemen en/of op te hangen. Bij witgoed apparaten mogen deze niet ingebouwd of in gebruik genomen worden.


Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Het verwerken van een retour duurt 7 tot 10 werkdagen. Zodra je retour is verwerkt staat het bedrag binnen 7 werkdagen op jouw rekening.


Waar kan ik een klacht indienen?

Wat vervelend dat je een klacht hebt. Je klacht zien we als feedback om onze service te kunnen verbeteren. Klachten kun je indienen door te mailen naar klantenservice@el-vidas.nl of door het contactformulier in te vullen.



Klik hier om naar ons assortiment te gaan