EL-Vidas garantie

EL-Vidas verkoopt veel. Wat we niet verkopen is 'nee'. En ondeugdelijke producten. Blijkt je product dus onverhoopt defect te zijn geraakt, dan kun je er zeker van zijn dat we dit voor je op gaan lossen. Hierbij volgen we altijd de wet. Ook buiten de fabrieksgarantie.

Bovendien geven we je op al onze producten minimaal 2 jaar garantie.

Wat als mijn product kapot is?

Is je product bij ontvangst defect? Dan ruilen wij het om, helpen we bij een reparatie of krijg je je geld terug. Is je product ná ontvangst defect gegaan? Dan gaan we ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer een goed werkend product in huis hebt. In alle gevallen vragen we je onderstaande stappen te volgen.

  • Vul het online contactformulier in. Geef bij het aanmelden duidelijk aan wat er mis is met het product.
  • Producten zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter hoef je nooit zelf weg te brengen. Deze producten halen we gratis bij je op of het product wordt bij jou thuis gerepareerd door de fabrikant.
  • In sommige gevallen vragen we de fabrikant om direct contact met je op te nemen. De fabrikant kan het probleem in veel gevallen sneller oplossen dan wij.

Wat mag ik van EL-Vidas verwachten?

Dat hangt af van het type reparatie. Het product komt terug naar EL-Vidas of het product wordt bij jou thuis gerepareerd en/of verloopt via de fabrikant.

Het product komt terug naar EL-Vidas

Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per mail. Dit kan tot 5 dagen duren. Vervolgens gaan we aan de slag met jouw defecte product. Na reparatie wordt het product weer bij je bezorgd op hetzelfde adres als bij de bestelling. Je ontvangt een mail met een werkbon waarin wordt uitgelegd wat de reparateur heeft gedaan om het defect te verhelpen.

Het defect valt binnen garantie:

  • Wij sturen het defecte product door naar de leverancier of schakelen een geautoriseerde reparateur in van de leverancier (afhankelijk van product). De leverancier doet onderzoek naar het defecte product en gaat het product vervolgens repareren.
  • In de meeste gevallen heb je binnen 3 weken weer een goed werkend product in huis. Mocht dit langer duren, dan laten we dat weten. Als het product niet gerepareerd kan worden, dan ruilen we het product om voor een nieuw product.

Het defect valt buiten garantie:

  • Wij sturen het defecte product door naar de leverancier of schakelen een geautoriseerde reparateur in van de leverancier (bij grote producten). De leverancier doet onderzoek naar de schade. Hier wordt standaard € 39,95 onderzoekskosten voor in rekening gebracht. Deze onderzoekskosten hoef je alleen te betalen als je niet akkoord gaat met de prijsopgave voor de reparatie. We zetten de reparatie pas in gang als je akkoord gaat met de prijsopgave.
  • Uit het onderzoek naar de schade, volgt een prijsopgave voor de reparatie. Je hebt nu 3 keuzes:
  • Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt gerepareerd. In de meeste gevallen heb je binnen 3 weken na akkoord op de prijsopgave, het gerepareerde product weer in huis. Mocht de reparatie langer duren, dan laten we dat weten via de mail.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave maar wilt het product wel terug. Je betaalt € 39,95 onderzoekskosten en je ontvangt het product retour.
  • Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het product niet meer terug. Je betaalt geen onderzoekskosten en het product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

Het product wordt bij jou thuis gerepareerd en/of verloopt via de fabrikant

Zodra we jouw melding hebben ontvangen, vragen wij de fabrikant om binnen 24 uur contact met je op te nemen. Je ontvangt hiervan een bevestiging per mail. Ook in dit geval kunnen er reparatiekosten (zoals hierboven genoemd) in rekening worden gebracht als de schade niet binnen de garantie valt.

Is je product na de reparatie nog steeds kapot? Dat vinden we vervelend. Sorry daarvoor. Helaas zit er in dit geval niets anders op dan het retourproces nogmaals te doorlopen. Op een reparatie bieden we je altijd 3 maanden garantie.